tag:blogger.com,1999:blog-859946724615514470.post8249865375718150101..comments2023-08-10T21:21:58.850+02:00Comments on hester ijsseling: Basis voor presteren: toegevoegde waardeHester IJsselinghttp://www.blogger.com/profile/17310673251982723989noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-859946724615514470.post-11042235794707923182012-04-29T10:40:39.336+02:002012-04-29T10:40:39.336+02:00Heerlijk, Hester.
Ik weet ook niet hoe het komt da...Heerlijk, Hester.<br />Ik weet ook niet hoe het komt dat ik het wel goed doe.<br />Ja, wij sloten vroeger klassikaal 'onmiddellijk' het raam met 2 'dees' en 2 'ellen'.<br />Maar waarom dat bij mij blijft hangen en bij anderen niet?<br />Ik heb wel van dat woord in mijn binnenste een foto van gemaakt. Zou het dat zijn?<br />Ook als ik teksten van anderen lees, pik ik de fouten er fotografisch uit.<br />Maar of dat dit antwoorden zijn...<br /><br />met vriendelijke groet, Tura GerardsTurahttps://www.blogger.com/profile/16228384693010897496noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-859946724615514470.post-71187709136854489172011-06-14T22:44:10.188+02:002011-06-14T22:44:10.188+02:00Vanuit het Ruttiaanse meritocratische perspectief ...Vanuit het Ruttiaanse meritocratische perspectief is het duidelijk, Hester: je hebt gefaald. Je voegt te weinig toe. Geen bonus voor jou dit jaar, misschien zelfs geen periodiek als je een strenge werkgever hebt.<br /><br />Wat zou dat met je doen? Ik twijfel er niet aan of je hebt oprecht, energiek, en naar vermogen gezocht naar een verbetering. Die er niet kwam. Dus geen beloning.<br /><br />Misschien ben jij toevallig een doorzetter, een autonoom. Niet voor niks heb jij een blog, waarin je je wedervaren deelt. Maar zouden je collega's zich net zo inspannen als jij, als de beloning uitblijft? Als frustratie je deel is, en de schoolleiding de tegenslag ook nog eens financieel markeert?<br /><br />Ik vrees dat die wortel-en-stok-benadering per saldo tot veel meer frustratie leidt dan tot motivatie. Motivatie voor het leraarschap en voor het oplossen van didactische problemen zit in jezelf. Die kun je niet aanmoedigen met een fooi; maar je kunt hem wel ontmoedigen door een onterechte terechtwijzing.Michel Couzijnhttps://www.blogger.com/profile/17957346272941250692noreply@blogger.com